Αν ναι, τότε καλό Πάσχα. Ρίξτε και φιστίκι με κανταΐφι πάνω στο αρνί. Το viral έδεσμα της χρονιάς επινοήθηκε σε σοκολατερί του Ντουμπάι από την τότε εγκυμονούσα ιδιοκτήτρια Σάρα Χαμούντα, το 2021, η οποία το σκαρφίστηκε ως αποτέλεσμα της ασυναίσθητης λιγούρας που της προκαλούσε η κυοφορία. Έτσι η Χαμούντα πασάλειψε τρίχα κανταΐφι με κρέμα φιστικιού και ταχίνι και το βούτηξε μερακλίδικα μέσα σε λιωμένη σοκολάτα γάλακτος, δημιουργώντας το γλυκό που τρέλανε όλο το Κολωνάκι.
Ρε μάγκες, αν δούλευε έτσι, τότε ο Μαθιουδάκης θα είχε ήδη πλουτίσει από την πατέντα του σάντουιτς ραπανάκι-ρέγγα-παπάγια. Και πολύ ευχόμαστε στον Μιχάλη να καταφέρει να την κατοχυρώσει επίσημα, καθώς κι εμείς έχουμε πολλές, πάμπολλες, προτάσεις για ντανταϊστικές γαστρονομικές εξερευνήσεις. Σοκολάτα με πετιμέζι Λιβύης και γκρανόλα, για όσους προτιμούν Καντάφι από κανταΐφι. Σεβίτσε αλιγάτορα με μπάμιες και γλασαρισμένο κάκτο, μια μίξη ελληνικής και λατινοαμερικάνικης κουζίνας. Ρεβίθια με μερέντα και μηλόξυδο, ξέρασα λίγο. Νιόκι με σαργό και πορτοκαλάδα, εντάξει, αυτό το τρώγαμε και σε Μισελέν εστιατόριο για ένα πενηντάρικο το πιάτο.
Πρόκειται, μήπως, για μια παγκόσμια συνωμοσία με στόχο να ανεβάσουν τις τιμές του φιστικιού; Που εδώ που τα λέμε, για να μην χαιρόμαστε άδικα, το ογδόντα τα εκατό της παγκόσμια εξαγωγής γίνεται από το Ιράν, την Αμερική και την Τουρκία, μην ελπίζετε δηλαδή σε οικονομικό θαύμα στην Αίγινα. Μπορεί αρχικά να μην υπήρχε ζήτηση, υπήρχε όμως το προϊόν, και κάπως πρέπει να κινηθεί – δεν είναι και ναρκωτικά να πωλούνται από μόνα τους. Κυκλοφόρησε με την ατάκα «Can’t Get Knafeh of It», όπου Knafeh είναι το γνωστό σε μας κανταΐφι και πάλι καλά που υπάρχει και το TikTok για να μας βομβαρδίσει με το καινούριο luxury trend εκ Ντουμπάι, μέχρι να πετύχει η πλύση εγκεφάλου και μας καταβάλει το fomo. Στην πραγματικότητα, όμως, μας πουλάνε μια ψευδή πολυτέλεια, απλά και μόνο επειδή το Ντουμπάι είναι συνυφασμένο με την ακριβή ζωή, και έτσι αγοράζεις μια μικρή γεύση από την ανεμελιά των πλουσίων.
Και δώστου όλες οι ελληνικές σοκολατοποιίες να σπεύσουν να κεφαλαιοποιήσουν τη μόδα. Η ΙΟΝ πρώτη και καλύτερη, ενώ ήδη κυκλοφορούσε Break με φιστίκια στα δυόμισι ευρώ, πέταξε τρίχα κανταΐφι μέσα, κόλλησε και ένα «Ντουμπάι» με χρυσά γράμματα πάνω στη συσκευασία και το πήγε στα 6 ευρώ – πλέον έχει πέσει στα 4.50, έπειτα από τρελό δημόσιο γλέντι στα κοινωνικά δίκτυα. Από την άλλη, έχουμε τη ΒΙΟΛΑΝΤΑ που πασχίζει να είναι ο κουλ θείος που κάθεται με τη νεολαία. Μετά την παραλλαγή της Twix, που βάφτισε Delulu, μπαίνει κι αυτή στην Ντουμπαϊανή αγορά με μπισκότα σοκολάτας και γέμιση φιστικότριχα τα οποία βαφτίζει ταπεινά ως «Dubai vibes», και κόστος 3.80, δυο φορές πάνω από τα μπισκότα βρώμης του φτωχού με το φιστικοβούτυρο αραχίδας.
Παρόμοια ιστορία κουβαλάει το αφράτο ιταλικό τσουρέκι πανετόνε, κάποτε του πεταματού στα εγχώρια σούπερ μάρκετ, με μια εξευτελιστική τιμή των 7 ευρώ, τώρα πια στα 25, και με κάθε λογής φούρνο να παράγει τη δική του παραλλαγή χρεώνοντάς την αντίστοιχα, ώς «σπιτική». Λες και δεν έχουμε τσουρέκια στη χώρα μας, έχουμε στερηθεί. Φέτος το Πάσχα, αναμφίβολα θα φέρει κάποιος στο τραπέζι ένα τσουρέκι ή ένα σοκολατένιο αυγό Ντουμπάι σαν δώρο, μια έρευνα σε γνωστά ζαχαροπλαστεία θα μας επιβεβαιώσει. Ετοιμαστείτε, λοιπόν για τα Χριστούγεννα που εκτός από το προβλέψιμο πανετόνε με φιστικόκρεμα, που ήδη ψιλοεμφανίστηκε από φέτος, αναμένονται επίσης τα μελομακάρονα Ντουμπάι, βασιλόπιτες Ντουμπάι, σαν παραλλαγή στο τσουρέκι, και δίπλες με πράσινη τρίχα. Ήδη, κυκλοφορούν φωτογραφίες στον ελληνικό κυβερνοχώρο, όπου επίδοξοι χασάπηδες πετάνε τρίμμα φιστικιού και τρίχα πάνω σε μπριζόλα που από 8 ευρώ το κιλό εκτινάσσεται ξαφνικά στα 20.
Θα δούμε βέβαια αν το φαινόμενο θα διαρκέσει και μέχρι τα ερχόμενα Χριστούγεννα, ή αν ο υπερβολικός κορεσμός που αντιμετωπίζουμε θα σκάσει τη φούσκα του προϊόντος. Μέχρι τώρα δείχνει να εξαπλώνεται ασταμάτητα και σε άλλου είδους προϊόντα, όπως αρωματικά κεριά, σαμπουάν και το πρωταπριλιάτικο αστείο της Endless που ανακοίνωσε ότι και καλά κυκλοφορεί μαλακτικό με το άρωμα.