Δεν είναι συχνό φαινόμενο να προκύπτει ένας ράπερ να εισβάλλει στη σκηνή τόσο επιθετικά όσο ο Κέρτις Τζάκσον, κοινώς 50 Cent. Ο μύθος των 9 πυροβολισμών που έλαβε νωρίς στην καριέρα του έφτασαν μέχρι τα αυτιά των Ελληνόπουλων σε σχολεία, σε μια εποχή που η gangsta rap άκμαζε. Δεν είμαστε εδώ όμως για να αναλύσουμε το έργο του Τζάκσον ή το εντυπωσιακό του πρώτο άλμπουμ που έκανε όλη τη γη να χορεύει για μια δεκαετία στα 00s, μιας και ο 50 ενδεχομένως να αγάπησε κάτι περισσότερο από την ραπ και αυτό είναι το beef. Μπορεί να μην έδωσε μουσικά αυτά που μπορεί να περιμέναμε ύστερα από το ντεμπούτο του, μας τροφοδότησε όμως σε τόνους beef με δεκάδες διασημότητες κατά τη διάρκεια της καριέρας του, και φυσικά συνεχίζει ακάθεκτος.
Αντικειμενικά, το μεγαλύτερο beef που είχε ο 50 Cent στην καριέρα του ήταν με τον Ja Rule. Και αν χρειάζεται να γκουγκλάρετε το όνομα σημαίνει ότι ο 50 πέτυχε στο να τον διαγράψει από την ιστορία. Οι λόγοι παραμένουν ασαφείς μιας οι δύο πλευρές έχουν διαφορετικές ερμηνείες αλλά η πιο πιθανή ερμηνεία είναι ότι ο 50 ήθελε να πάει κόντρα σε ένα μεγάλο όνομα για να εδραιώσει το δικό του. Παρά τα diss που ανταλλάχθηκαν μεταξύ τους, το μεγαλύτερο λάθος του Ja Rule ήταν ότι προσπάθησε να τραβήξει τον Eminem, συνεργάτη και κολλητό του 50, στην διαμάχη, ντισάροντάς τον όσον αφορά τη ναρκομανή μητέρα Ντέμπι και την «ελευθέρων ηθών» πρώην σύντροφο Κιμ, διερωτώμενος για το μέλλον της μικρής κόρης του Χέιλι. Και προφανώς και αυτός ήταν ο μόνος λόγος για τον οποίο ο Em ανταποκρίθηκε στην πρόκληση ντισάροντας μαζί με την Χέιλι τον Ja που κατά τα άλλα τους άρεσε και χόρευαν στα τραγούδια του. Συνδυαστικά, ο Ja έφαγε πολλαπλά diss από τον 50 και το συγκρότημά του, G-Unit, τον Eminem και το συγκρότημά του, D12. Ύστερα, έχοντας εμφανώς εξαφανιστεί από το προσκήνιο της ραπ σκηνής, ο Ja πέρασε δυόμιση χρόνια σε σωφρονιστικό ίδρυμα για κάποια ασύνδετα με το beef εγκλήματα, με κύριο την φοροδιαφυγή. Όταν αποφυλακίστηκε προσπάθησε να συνεχίσει την καριέρα του και επέλεξε να οργανώσει μια συναυλία επιστροφής, η οποία έγινε ευθύς sold out, μόνο για να βγει ο Ja επί σκηνής και να αντικρίσει τις δέκα πρώτες σειρές άδειες και τον 50 Cent να του κουνάει το χέρι από εκεί με το ενοχλητικο του χαμόγελο. Ο ίδιος ο 50 δήλωσε αργότερα σε συνέντευξη με τον Στίβεν Κολμπέρ ότι (και καλά) ήθελε να βοηθήσει οικονομικά τον Ja που ήξερε ότι τραβάει ζόρια μετά την αποφυλάκισή του.
Κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί ότι ο 50 έχει αίσθηση του χιούμορ. Το αιώνιο τρολ της χιπ χοπ κυκλοφορεί στον χώρο αποζητώντας το δράμα. Ένα άψογο παράδειγμα ήταν όταν ο Rick Ross παρεξηγήθηκε από ένα υποτιθέμενο συμβάν στα BET Awards το 2008 και διέρρευσε ένα diss κομμάτι κατά του 50. Ο Τζάκσον φυσικά και άδραξε την ευκαιρία να καυγαδίσει και απάντησε, πρώτα με το κομμάτι και ύστερα με μια animated σειρά από μικρά καρτούν, αμφότερα ονομαζόμενα «Officer Ricky». Το αποτελειωτικό χτύπημα συνέβη αργότερα όταν ο 50 κυκλοφόρησε μια συνέντευξη που πήρε από τη μητέρα ενός εκ των παιδιών του Ross, η οποία αποκάλυψε ότι ο Officer Ricky ήταν στην πραγματικότητα σωφρονιστικός υπάλληλος – στην ουσία δηλαδή μέλος της αστυνομίας – στιγματίζοντας για πάντα τον Ross στα μάτια της κουλτούρας.
Να σημειωθεί ότι ο 50 Cent ουδέποτε δεν φοβήθηκε να πάει κόντρα στα μεγαλύτερα ονόματα της ραπ σκηνής, με κορυφαίους στόχους τον Diddy και το ζεύγος Jay Z και Beyonce μιας και ο Τζάκσον λατρεύει να χλευάζει δημοσίως τους Κάρτερς. Συγκεκριμένα με τον Jay Z ανταλλάχθηκαν diss κομμάτια χωρίς ιδιαίτερο αντίκτυπο, και όταν ο 50 συνειδητοποίησε ότι δεν μπορεί να σταθεί λυρικά ενάντια στον Hova, προτίμησε τη δημόσια δυσφήμιση. Ο 50 Cent είναι υπεύθυνος για τη δημιουργία του αφηγήματος ότι ο Jay Z κατάφερε να πετύχει τα περισσότερα στην καριέρα του αφότου παντρεύτηκε την Beyonce, από τα Grammys μέχρι την δημόσια περσόνα του. Αργότερα σχολίασε εκτενώς (και όχι άδικα) την βράβευση την κόρης των Κάρτερς, Blue Ivy, στα Grammys, και έκτοτε, δεν χάνει ευκαιρία να σχολιάσει οτιδήποτε έχει σχέση με το ζεύγος. Δεν ξέρουμε αν ο Diddy είχε προσπαθήσει να παρενοχλήσει τον 50 και από κει να πηγάζει το beef ανάμεσά τους, αλλά ο Τζάκσον πέρασε πολλά χρόνια να χλευάζει τον Diddy, άλλοτε με προφητικά ομοφοβικά σχόλια, όπως τη φορά που ο Diddy ανέβασε στο instagram μια φωτογραφία του που χαμογελά όσο κάνει ποδήλατο με τον 50 να σχολιάζει από κάτω «Ξέρετε ότι χαμογελά επειδή δεν έχει καρέκλα το ποδήλατο», και με αποκορύφωμα το σκηνικό με τις βότκες. Βλέπετε, ο Diddy είχε μια επιχείρηση που πουλούσε την premium βότκα Ciroq, μέχρι που ο 50 αποφάσισε να πουλήσει κι εκείνος τη δική του βότκα με όνομα Effen, με εξίσου επιθετικές τακτικές marketing. Το πιο αστείο είναι ότι ο 50 σχεδόν παράτησε την δραστηριότητα με την Effen μόλις κατάφερε να σπάσει τη φούσκα της Ciroq, αποδεικνύοντας ότι ήθελε μόνο να την σπάσει στον Diddy. Εκτός αυτού, ο Τζάκσον έχει στα σκαριά μια σειρά ντοκιμαντέρ την οποία πούλησε στο Netflix, με τον ευφυή τίτλο «Diddy Do It?». Ο 50, εκτός από χρέη εκτελεστικού παραγωγού, λέγεται ότι βοήθησε αρκετά στις έρευνες που έγιναν για τις ανάγκες των γυρισμάτων οι οποίες φαίνεται ότι αρκετά από τα «ευρήματα» θα χρησιμοποιηθούν και στην δικογραφία που ετοιμάζεται.
Θα μπορούσε να πει κάποιος ότι επιτελεί κοινωνικό έργο αν δεν τασσόταν μονίμως με λάθος πλευρά της ιστορίας. Υποστήριξε τον Drake στο beef του με τον Κέντρικ Λαμάρ – κάτι που απέκτησε άλλες διαστάσεις όταν εμφανίστηκε σαν feature στον πρόσφατο δίσκο των Snoop Dogg και Dr. Dre, στο κομμάτι Guns and Smoke, όπου προκαλεί εμφανώς τον Λαμάρ. Το να πάρει μια τέτοια θέση σε ένα τραγούδι που φέρει την υπογραφή δύο θρύλων της Δυτικής Ακτής που διατηρούν φιλικές και συνεργατικές σχέσεις με τον Κέντρικ το λες και απόλυτο θράσος. Πιθανόν να ήταν κι αυτός ένας από τους λόγους που ο Λαμάρ κυκλοφόρησε ξαφνικά το τελευταίο του άλμπουμ, μιας και είχε και ο ίδιος κάποια λόγια για τον 50 στο κομμάτι Dodger Blue, «Fifty on me, don’t die tryin’ and shit» που αναφέρεται στον πιο διάσημο δίσκο του 50 Cent, το «Get Rich or Die Trying». Στην πραγματικότητα ο 50 φθονεί την επιτυχία του Κέντρικ ως κάτι που ο ίδιος στερήθηκε. Το εκρηκτικό του ντεμπούτο άλμπουμ που ακούστηκε μέχρι τη χώρα μας και έγινε σταθμός των 00s, δεν χαίρει της ίδιας εκτίμησης μιας και σνομπαρίστηκε παταγωδώς στα Grammys. Ό,τι κι αν κάνει, ο πατέρας χρόνος τον έχει ήδη κερδίσει. Και όσες απέλπιδες προσπάθειες κι αν διαπράττει, πασχίζοντας να παραμένει σχετικός στα μάτια του κοινού, ο κάθε μουσικόφιλος γνωρίζει την αλήθεια. Ότι ο 50, άσχετα με το αν δικαιωματικά μπορούσε να θεωρηθεί διεκδικητής του θρόνου της Νέας Υόρκης την περίοδο μετά την κυκλοφορία του «GRoDT», πλέον απειλείται με το να γίνει μια υποσημείωση στην ιστορία της ραπ. Το συνολικό του έργο χαρακτηρίζεται από μετριότητα και η διχαστική του προσωπικότητα τον καθιστά το λιγότερο αντιπαθητικό.
Η μόνη πιθανή εξήγηση είναι ότι ο 50 Cent τρέφεται από την ενέργεια των beefs του. Ή τουλάχιστον προσπαθεί μονίμως να έχει καυτές απόψεις για να γίνεται viral, όπως πρόσφατα που συνεχάρει τον Τραμπ για την εκλογική του νίκη μέσω του instagram, ή η εμφάνισή του στο πόντκαστ του κωμικού Άντριου Σουλτς έπειτα από τον διαπληκτισμό του δεύτερου με τον Κέντρικ. Είναι λες και ο 50 Cent παίρνει ζωή από τα σχόλια κατά του και τον ντόρο που δημιουργείται κάθε φορά που λέει ή ποστάρει κάτι αμφιλεγόμενο. Πιθανώς αυτός να ήταν και ο λόγος που χώθηκε στην ραπ εξαρχής. Το μόνο σίγουρο είναι ότι μπορούμε πλέον να καταλάβουμε γιατί τον πυροβόλησαν εννέα φορές.