flexile-white-logo

Beef History 2025: Joey Bada$$ vs The West Coast

από | Ιούν 4, 2025

Αν με ρωτούσε κάποιος πριν μερικούς μήνες θα πόνταρα ότι το μεγαλύτερο beef του 2025 θα ήταν εξ Αγγλίας και συγκεκριμένα η μικρή ανταλλαγή diss ανάμεσα στον Central Cee και τον Aitch. Όμως ο Joey Bada$$ από το Μπρούκλιν είχε άλλα σχέδια από την αρχή του έτους κιόλας.

Ο Joey έγινε διάσημος όταν, στα 17 του, κυκλοφόρησε το πρώτο του mixtape με τίτλο «1999», έναν δίσκο που, κόντρα στην εποχή του, το 2012, είχε τον ήχο της ανατολικής ακτής των 90s. Ο ίδιος είχε τουιτάρει πριν χρόνια ότι πρόκειται για «γέρικη ψυχή» λέγοντας ότι γεννήθηκε και πέθανε το 1995. Στην καριέρα του μέχρι σήμερα έχει κυκλοφορήσει τρία άλμπουμ με μεγάλη κριτική επιτυχία και σχετική εμπορική, χωρίς να έχει φτάσει νούμερα όπως μας έχουν συνηθίσει οι «Big Three» των 10s, των Kendrick, Drake και J. Cole. Έχοντας εν μέρει αφήσει την ραπ στην άκρη για να κυνηγήσει (και) μια καριέρα ως ηθοποιός, με σταθερούς ρόλους στο «Mr. Robot» και στο «Wu-Tang: An American Saga», όπου υποδύεται τον Inspectah Deck.

Πρωτοχρονιάτικα, σκάει το «The Ruler’s Back», κάνοντας νύξη στα κομμάτια δύο θρύλων της Νέα Υόρκης, πρώτα του Slick Rick και ύστερα του Jay-Z. Εκεί, ο Joey στέλνει υπονοούμενα προς τον Kendrick Lamar, που έπειτα από το περσινό του beef με τον Drake και τα όσα ακολούθησαν, κάθεται, δικαιωματικά πλέον, στον θρόνο της ραπ, και όχι μόνο της Δυτικής ακτής. Το κομμάτι ήταν γεμάτο σαφείς υπαινιγμούς, ενώ λειτουργεί και σαν στιχουργικό flex από τον Νεοϋορκέζο ράπερ, που τους αρέσει να παίζει με διπλές αναφορές στις ρίμες του. Ο βασιλιάς όμως έχει και υπηκόους να σταθούν και να παλέψουν για εκείνον και δεν είχε σκοπό να ασχοληθεί με έναν ράπερ που ξύπνησε μετά από πολυετή παρουσία για να κλέψει από τη λάμψη του. Πόσο μάλλον όταν ετοίμαζε το συνταρακτικό show για το ημίχρονο του Super Bowl, όπως και την τρέχουσα παγκόσμια περιοδεία του με την SZA.

Πρώτος που αποδέχτηκε την πρόκληση του Joey ήταν ο Daylyt, σεσημασμένος επαγγελματίας battle rapper, που αγόρασε την πρώτη του βίλα με μια επιταγή από το battling – για όποιον δεν γνωρίζει, είναι το είδος λυρικής πάλης που έχουμε δει και στην ταινία «8 Mile». Ο Daylyt, στο κομμάτι «HIYU», επισήμανε, δίχως επιθετική στάση, ότι ο ίδιος έχει κάνει πολύ σημαντικό πέρασμα από τη Νέα Υόρκη, ενώ μίλησε για το Μπάφαλο όπου δρα η κολεκτίβα «Griselda», ως πυρήνα της ραπ για την πολιτεία. Παράλληλα, όμως, άλλοι rappers από τη Δύση, ήδη απαντούσαν στον Joey, όπως ο Ray Vaughn και ο JasonMartin. Μέχρι και ο Mick Jenkins από το Σικάγο χώθηκε στη συζήτηση με το κομμάτι «Wars & Rumors of Wars».

Ο Joey ακλόνητος αντιδρά με το κομμάτι «Sorry Not Sorry», όπου στο συνοδευτικό βίντεο γιορτάζει τα 30α του γενέθλια. Ενώ στο βίντεο του «The Ruler’s Back» το γύρισμα είναι εκτός της πόλης, εδώ το σκηνικό είναι ξεκάθαρα στο γενέθλιο του Μπρούκλιν, υπονοώντας τη επιστροφή του. Στο κομμάτι πρακτικά λέει ότι δεν νιώθει και πολλές τύψεις που τους τσάντισε όλους, ενώ αφήνει πέρα τις σπόντες προς τον Kendrick, και αντ’ αυτού στρέφεται προς τον J. Cole, χλευάζοντας την απροθυμία του να «παλέψει» (Might delete later, I know damn sure that Joey won’t). Τόσο ο Daylyt, όσο και ο Ray Vaughn αντέδρασαν με κομμάτια, ενώ άρχισε να φαίνεται ότι αυτοί οι δύο θα ήταν οι βασικοί ανταγωνιστές του Bada$$. Ο Daylyt στο κομμάτι έκανε ένα άκρως αστείο πέρασμα στο flow του «In Da Club» του νεοϋορκέζου 50 Cent, λέγοντας ότι «χεστήκαμε για τα γενέθλια σου». Αστείο ήταν, επίσης, ότι ο Daylyt ράπαρε πάνω σε beat του παραγωγού Conductor Williams, που ενορχήστρωσε το beat και για το «The Ruler’s Back» του Joey.

Σε εκείνο το σημείο ο Joey, που αντέδρασε με το «Pardon Me», επισήμανε ότι παλεύει μόνος του κόντρα σε 20 αντιπάλους, και συγχωράτε τον που θέλει να επιστρέψει στο παιχνίδι και να ανεβάσει τον πήχη. Και πράγματι ο πήχης ανέβηκε χάρη στην ευρηματική στιχουργία του Joey που ανέκαθεν ήταν πολύ ταλαντούχος στο να χτίζει θεματικές στις ρίμες του και να παίζει με διπλά υπονοούμενα (N***s bleed just like us, so get your men-straight, So I can really put you men-on-pause).

Έπειτα από τις αναμενόμενες απαντήσεις των Δυτικών rappers επικράτησε σιγή ιχθύος για περίπου τρεις μήνες, μέχρι που, στις 13 του Μάη, κυκλοφόρησε ένα freestyle cypher, όπου συμμετείχαν ο Big Sean από το Ντιτρόιτ, ο Ab-Soul από το Λος Άντζελες και φυσικά ο Joey Bada$$ από τη Νέα Υόρκη. Η ύπαρξη του Big Sean εκεί υπονοεί το «Control», αλλά ο ίδιος είχε λόγια κυρίως για τον Ye, που είχε δηλώσει ότι ήθελε η ταφόπλακά του να γράφει ότι το μεγαλύτερο λάθος της καριέρας του ήταν ότι υπέγραψε τον Sean. Έπειτα ο Ab-Soul, στενός φίλος και συνεργάτης του Kendrick από τις μέρες τους στην TDE (Top Dawg Entertainment), και το συγκρότημά τους, «Black Hippy», αλλά και φίλος με τον Joey από παλιά, έχουν άλλωστε και οι δύο τατού στο μπράτσο το «47» της κοινής τους συμμορίας, πήρε το μικρόφωνο. Ο «Soulo» γυρνάει στον Joey και πολύ φρόνιμα του αναφέρει ότι τον έβαλε σε δύσκολη θέση, μιας και έπρεπε να πάρει θέση υπέρ του «συνδικάτου» του, δηλαδή της Δυτικής ακτής.

Τέλος, ο Joey μιλάει για τον πόλεμο που ετοιμαζόταν για μήνες και σε ένα verse με αστρονομική θεματική αναφέρει τον Daylyt και τον Ray Vaughn λέγοντας για ακτίνες και φως, πλανήτες και αστερισμούς (You ain’t no Copernicus, you move on my time, told you I would let you shine, give you space to coexist, ‘Cause when I plan, it aligns, now Daylyt gettin’ eclipsed, supernova aura, know I gotta keep it lit, made the conversations shift every time I talk my shit, it’s written in the constellations in script). Το παλικάρι δεν αποκαλείται τυχαία «Αρειανός». Παράλληλα, αναφέρει το «Control», ότι ο κόσμος μάλλον έχει ξεχάσει τι είπε ο Kendrick εκεί, και ότι η μάχη δεν πρόκειται για Ανατολή κόντρα στη Δύση, απλώς ο ίδιος νιώθει ότι είναι ο καλύτερος – όπως θα όφειλε οποιοσδήποτε ράπερ στο ανταγωνιστικό τους σπορ. Ο Soul με τον Joey έκαναν για πλάκα ότι πιάνονται στα χέρια με τον Big Sean να χώνεται γελώντας να τους χωρίσει, προτού συμφωνήσουν όλοι ότι «είναι όλα απλώς ραπ».

Η εβδομάδα που ακολούθησε ήταν ολοκληρωτικός πόλεμος. Κάθε μέρα που ακολούθησε υπήρχαν τουλάχιστον τρία νέα κομμάτια, προς όλες τις κατευθύνσεις, οπότε θα προσπαθήσουμε να μείνουμε όσο γίνεται στην ουσία. Πρώτος αντέδρασε ο Ray Vaughn, με το «Hoe Era», βαφτίζονταν τον Bada$$ «Hoey» και λέγοντας του ότι άφησε την Ice Spice να πάρει το στέμμα της Νέας Υόρκης, στο οποίο ο Joey θα απαντούσε άμεσα με το «The Finals», σε παραλληλισμό με τους Νικς, την ομάδα μπάσκετ της πόλης του, που, ταυτόχρονα, έπειτα από πολλά χρόνια έφτασαν ξανά στους τελικούς της ανατολικής περιφέρειας του NBA, ενώ έστειλε χαιρετισμό προς τον Kendrick, λέγοντας ότι αν θελήσει ποτέ μια πρόκληση, να ξέρει που θα την βρει. Από τη Δύση συνέχιζαν να αντιδρούν αρκετοί ράπερς, ο Az Chike, που έγινε γνωστός από το «Peakaboo» του Lamar, με το κομμάτι «Game Time», ο Reason από το roster της TDE, με το κομμάτι «The Dead Apple», είχε κάποιες από τις πιο εύστοχες τοποθετήσεις της διαμάχης, ενώ πάτησε πάνω στο διάσημο beat από το κομμάτι «New York», των Ja Rule, Jadakiss και Fat Joe.

Ένα tweet του Daylyt γραμμένο σε κώδικα Μορς, που διεγράφη άμεσα, μεταφραζόταν ως «Δευτέρα». Έτσι, την ακόλουθη Δευτέρα, ο Lyt απάντησε ξανά, με το πιο επιθετικό ραπ μέχρι τότε, το «WRD2MIMVA», κριτικάροντας τα προφανή υπονοούμενα με το όνομά του, ενώ ο στίχος «Cinderella, you hang out with the glass slipper», αναφέρεται στον Diddy που έριχνε «πράγματα» σε γυάλινα ποτήρια. Παράλληλα, αναφέρθηκε στον σεβασμό που έχει αντλήσει από τους «Big Three» μέσα στα χρόνια για τις ικανότητές του, ακόμα κι αν αυτές δεν έχουν μεταφραστεί σε εμπορικές επιτυχίες. Ο Joey, που πρέπει να πέρασε το μεγαλύτερο μέρος της βδομάδας του στο στούντιο, ετοιμοπόλεμος, αντέδρασε με το «My Town», παρέα με τον συχνό αντίπαλο του Daylyt στα rap battles, Loaded Lux. Κορυφαία ατάκα από το κομμάτι ήταν η αναφορά στον AZ Chike (Now, I’m hearing shit about some n*** named Ass Cheek).

Ο Ray Vaughn απάντησε εκκωφαντικά με το κομμάτι «Golden Eye» που είχε τα μέλη της Pro Era με στόχαστρα στο μέτωπο για εξώφυλλο. Πάνω στο beat του «Back Down» του 50 Cent, ο Ray ανταποκρίθηκε σχετικά με το ποιος έχει hits, λέγοντας ότι ο ίδιος είχε το εμπόδιο του covid που τον κράτησε πίσω, ενώ ο Joey που είχε μια δεκαετία και στο παιχνίδι, εξακολουθεί να μην έχει χιτάκια, το ίδιο και οι υπόλοιποι συνεργάτες του. O Daylyt αντέδρασε με το «AYO» επαναλαμβάνοντας ότι ο ρόλος του είναι να αποτρέψει τον Joey από το να φτάσει στον Kendrick, με τον οποίο έχει προσωπική σχέση, ενώ ακούγεται η φωνή του Kendrick να λέει «Daylyt is my bro» – λέγεται ότι ο Daylyt ήταν σε κλήση με τον Lamar την ώρα που κυκλοφορούσαν τα κομμάτια στο περσινό beef, ενώ ο ίδιος αναφέρει, ότι το τότε κλίμα ήταν χαρμόσυνο, με πολλά γέλια. Έπειτα, γίνεται γλαφυρός στην δολοφονική περιγραφή του τι θα κάνει όταν φτάσει στο σπίτι του Joey.

Απτόητος, ο Joey Bada$$, σπεύδει να απαντήσει με το κομμάτι «CRASH DUMMY», πάνω στο beat του «Hit em Up» του 2Pac. Πετάει ξανά σκάγια προς τον Kendrick, ότι και καλά φοβάται μια αναμέτρηση μαζί του, ενώ, σε αρμονία με τη μπασκετική θεματική που ξεκίνησε στο «The Finals», αναφέρει ότι όποιο κομμάτι βγει μετά από το 24ωρο, θα θεωρείται παράβαση – όπως αντίστοιχα τα 24 δευτερόλεπτα ανά κατοχή. Ο Daylyt απάντησε με δύο κομμάτια, το «ICANTHOLDYOUTHISA» και «WORDISBON», ενώ από το στρατόπεδο της Pro Era, ο Nyck Caution έδωσε μια σημαντική προσθήκη στη διαμάχη με το κομμάτι «Die Another Day», που απαντούσε κυρίως στο «Golden Eye», με τις αναφορές στις ταινίες Μποντ, αλλά και το beat του 50 Cent από το κομμάτι «Patiently Waiting». Στο εξώφυλλο δε, είχε τη φωτογραφία του παίκτη των Νικς, Τζος Χαρτ αιματοβαμμένο αφού είχε μόλις τραυματιστεί στο πρόσωπο. Μπορεί οι Νικς να έχαναν, όμως ο Caution ήθελε να δείξει ότι ακόμα αιμόφυρτοι οι Νεουρκέζοι είναι πάντα έτοιμοι για μάχη.

Έπειτα από αυτή την κορύφωση που ξεκίνησε μετά από το Cypher στις 13 και κράτησε μέχρι τις 22 του Μάη, ο Daylyt μας δείχνει το φως, κλείνοντας αυτό τον καταιγισμό κομματιών με το «END CREDITS». Σαν προφήτης της ραπ και σωματοφύλακας της Δυτικής ακτής, δίνει τα εύσημα στον Joey για την μάχη που έδωσε, σχεδόν από μόνος του κόντρα σε όλους και ότι αυτό από μόνο του τον έκανε τον «Βασιλιά της Νέας Υόρκης». Έπειτα, τον ευχαριστεί για τον χώρο που δημιούργησε έτσι ώστε να συμβεί αυτή η φιλική μάχη, ενώ παράλληλα ευχαρίστησε τους άλλους ράπερ που χώθηκαν σε αυτή, καθώς και τους YouTubers που ακολούθησαν το battle και αντιδρούσαν σε αυτό καθημερινά, όπως ο NoLifeShaq και ο ScruFaceJean. «Ταΐσαμε τους δρόμους όταν το χρειάζονταν, ρίξαμε τόσα κομμάτια που θα τους πάρει βδομάδες να τα αναλύσουν όλα, το κάναμε όλο αυτό χωρίς να ματώσουν οι δρόμοι και χωρίς να ταΐσουμε το τέρας (της μουσικής βιομηχανίας)». Και πράγματι, οι reactors είχαν και έχουν μπόλικη δουλειά να βγάλουν ως content. Ένα ρεσιτάλ αγάπης, μια υπόκλιση προς τον νικητή της διαμάχης, και μια άξια αποδοχής ήττας από κάποιον που έχει το battle rap στο μεδούλι του.

Λόγια ειπώθηκαν μεν, η αρραβωνιαστικιά του Joey αναφέρθηκε, κατηγορίες σχετικά με το ποιος ήταν στα πάρτι του Diddy ανταλλάχθηκαν, ενώ το πιο βαρύ ήταν η αναφορά στην αυτοκτονία του στενού φίλου του Bada$$, Capital Steez, ιδρυτή της Pro Era, που εν τέλει μέχρι και ο Daylyt μίλησε για τη σχέση που είχαν και πόσο τον θαύμαζε. Ο Joey κατέληξε να μάχεται κόντρα στη μισή δύση μόνος του, δίνοντας όμως ταυτόχρονα και βάρος στις κατηγορίες των Λοσαντζελιτών που αποκάλεσαν την σκηνή της Νέας Υόρκης νεκρή, ένα θλιβερό γεγονός δεδομένου ότι η πόλη είναι η γενέτειρα της χιπ χοπ. Πράγματι, οι μόνοι που στάθηκαν μαζί με τον Joey στην υπεράσπιση της πόλης και της ακτής τους ήταν μόνο οι λοιποί ράπερς της Pro Era. Παρ’ όλα αυτά τα κομμάτια του Joey στάθηκαν δικαιωματικά ως τα καλύτερα αυτής της βροχής από diss, χαρίζοντας του έτσι την νίκη το στέμμα της πόλης.

Ταυτόχρονα, κυκλοφορεί μια ανακοίνωση. «Ο νέος δίσκος του Joey Bada$$ θα κυκλοφορήσει στις 8 Αυγούστου». Αυτό φάνηκε να εξαγριώνει κάποιους θεατές που έσπευσαν να κατηγορήσουν τον Joey για clout chasing. Πιθανώς οι συγκεκριμένοι να μην πρόκειται για αληθινούς οπαδούς της χιπ χοπ, αλλά για αιμοδιψείς θεατές που στέκονται στην κουτσομπολίστικη πτυχή ενός battle. Λες και είναι κακό να θέλεις να προωθήσεις τον δίσκο σου, ακόμα κι αν αυτό γίνεται με αντισυμβατικό τρόπο. Περισσότερο, όμως, και από τον ίδιο τον Joey, νικητής αυτού το rap battle, που εν τέλει δεν ήταν beef, αλλά μια φιλική (όσο είναι εφικτό) λογομαχία, υπήρξε η ίδια η χιπ χοπ εν γένει.

Όσο για την τριακονταετή διαμάχη ανάμεσα σε Ανατολή και Δύση, την Beast Coast και την Best Coast, δεν φαντάζομαι πως θα μείνει αδρανής για πολύ. Ο Joey, δια πυρός και σιδήρου, βγήκε αλώβητος από τον πρώτο γύρο στα Rap Olympics και προχωράει στον επόμενο. Εκεί τον περιμένουν ήδη σοβαρότεροι ανταγωνιστές όπως ο YG και, φυσικά, ο Ab-Soul. Και αν συνεχίσει έτσι, δεν είναι καθόλου απίθανο μια μέρα να τους δούμε να τις «παίζουν» και με τον Kendrick. Ο Joey θυμίζει λίγο αυτό το αρχέτυπο πρωταγωνιστή από anime, φανταστείτε τον σαν τον Luffy από το One Piece, έτοιμος για κάθε λογής πρόκληση και με ξεκάθαρο στόχο την κορυφή. Και όταν, αναπόφευκτα, ο Kendrick απαντήσει στις σπόντες του, θα έχουμε ένα εξαιρετικό battle να βιώσουμε, μιας και πρόκειται για ίσως τις ισχυρότερες πένες αυτή τη στιγμή στο παιχνίδι.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Beef History: Drake vs Pusha T – The Story of Adidon

Κάποια beef διαρκούν περισσότερο από άλλα. Ειδικά αν έχεις φίλους να τα διαιωνίζουν. Κάπως έτσι το beef ανάμεσα στον Pharrell Williams και τον Bryan Christopher...

Doechii: Ναι, οι γυναίκες ραπάρουν

Ας είμαστε ειλικρινείς. Η ραπ δεν ήταν ποτέ ιδιαίτερα φιλική απέναντι στο γυναικείο φύλο. Αφήνοντας για λίγο πέρα την αμφιλεγόμενη χρήση της λέξης bitch, το gatekeeping...